Isah Cohen (27) is als Mendix Developer het creatieve brein achter Compass, de asset performance management tool van Delta Pi. Wat vindt zij van werken bij Delta Pi? Hoe ziet ze haar toekomst? En die van het bedrijf? ‘Als je ergens veel kunt leren, dan is het hier. Daarnaast zijn we een kleine club, waardoor je niet verzuipt.’
Hoe ben je bij Delta Pi terechtgekomen?
‘Mijn achtergrond ligt eigenlijk in de voedingsmiddelentechnologie, heel iets anders dan wat ik nu doe. Na mijn opleiding en enkele uiteenlopende banen, kwam ik via mijn broer een vacature tegen voor Mendix Consultant. Dat leek hem wel wat voor mij. Ik had nul ervaring en ook niet de juiste vooropleiding, maar Delta Pi bood me een intensief leertraject aan en de juiste begeleiding. Inmiddels werk ik hier 2,5 jaar.’
Wat doe je precies bij Delta Pi?
‘Compass is onze eigen asset performance management tool. Daarbinnen bouw ik applicaties die bedrijven helpen hun risico’s en kosten in kaart te brengen en te beheren. De app biedt inzichtelijke dashboards en gebruiksvriendelijke interfaces die het werk van onze klanten stukken makkelijker maakt. Bouwen doe ik met Mendix, een platform voor low-code applicatieontwikkelingen.’
Hoe uniek is Compass voor klanten?
‘Veel andere tools op de markt bieden standaardoplossingen, maar ik lever altijd maatwerk zodat de tool perfect aansluit bij de behoefte van de klant. De tool presenteert daarnaast complexe data op een hele eenvoudige manier. Klanten kunnen snel zien waar ze kosten kunnen besparen en waar ze risico’s kunnen beheersen. Dit maakt hun operationele processen veel efficiënter en helpt bij het nemen van geïnformeerde beslissingen.’
Welke persoonlijke kwaliteiten maken jou goed in je werk?
‘Ik denk dat mijn vermogen om oplossingsgericht te denken een van mijn sterkste kwaliteiten is. In mijn werk als Mendix Developer is het belangrijk om realistisch te blijven naar de klant. Niet alles is mogelijk, maar heel veel wel en ik doe mijn best dat voor elkaar te krijgen. Deze instelling helpt me om haalbare en effectieve oplossingen te vinden voor de problemen van onze klanten. Daarnaast vind ik het leuk om creatief na te denken, wat nodig is bij het programmeren. Soms werken dingen niet zoals ik had verwacht, en dan is het belangrijk om met innovatieve ideeën te komen.’
Hoe ziet je ontwikkeling eruit binnen Delta Pi?
‘In het begin vond ik nieuwe ervaringen opdoen best een ding. Ik moest elke keer over een drempel heen stappen als ik iets voor de eerste keer deed. Bijvoorbeeld bij het eerste klantcontact, of het geven van een demo. Maar naarmate ik zulke dingen vaker deed, werd het steeds makkelijker. Dat is een heel fijn gevoel. Delta Pi heeft me altijd goed begeleid, maar het laatste stukje moet je toch zelf doen. Dat werkt voor mij. Door mijn werk ben ik zelfverzekerder geworden.’
Als een toekomstig collega hier aan de slag gaat, wat kan diegene dan verwachten?
‘Delta Pi is een open organisatie met een enorme hoeveelheid kennis onder de medewerkers. Als je ergens veel kunt leren, dan is het hier. Daarnaast zijn we een kleine club, waardoor je niet verzuipt. Je kent iedereen. Om de vrijdag komen we met z’n allen samen. We vergaderen over de voortgang van projecten, maar er wordt ook naar je geluisterd als je ideeën hebt om je eigen werk te verbeteren of Delta Pi vooruit te helpen.
Wat hoop je de komende jaren te bereiken bij Delta Pi?
‘Ik vind het vooral belangrijk dat ik op mijn plek zit en mijn werk leuk vind. Dat is nu honderd procent het geval. Ik heb geen grootse doelen, maar blijf me graag ontwikkelen. Zowel in mijn technische vaardigheden als in klantcontact en adviesgesprekken. Gelukkig heeft Delta Pi een open en leergierige cultuur, waar we allemaal de ruimte krijgen om vaardigheden te verbeteren. Zelfs als je nog niet bent opgeleid voor je job, zoals ik bij mijn komst, geven ze je de tools en begeleiding die je nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan het Young Delta P(i)rofessional programma.’
Welke toekomstig collega’s passen hier?
‘Flexibele en leergierige mensen, die het leuk vinden om samen te werken aan oplossingen die echt iets voor de klant betekenen. Diversiteit in leeftijd en achtergrond maakt ons team sterker en toekomstbestendig. Waarom? Het zorgt voor nieuwe inzichten en voorkomt dat we blijven hangen in dezelfde denkpatronen. Oh, en meer vrouwen aan boord zou ik ook leuk vinden!’